Welkom op de website van judoclub Asahi '90 Kruishoutem.

Het woord judo betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'.
Judo is dus een levenswijze.

Welkom Uitslagen uitslagen april 2013
uitslagen april 2013 PDF Afdrukken E-mailadres
donderdag 25 april 2013 10:16

Open Belgium Judo Masters te Brussel op zondag 28 april 2013

Afgelopen weekend vond in Etterbeek naar jaarlijkse gewoonte terug de Open Belgium Judo Masters plaats, het Open Belgisch Kampioenschap voor veteranen (+30 jaar). Hans De Vos, Rob Kroonen en Jean-Marie Vande Populiere namen hieraan deel voor onze club, en met succes. Allen slaagden ze er in om een podiumplaats te behalen in hun leeftijds- en gewichtscategorie.Belgian Judo Masters 2013

Hans De Vos (+100kg), die voor de eerste maal kon deelnemen, won al zijn kampen in de leeftijdscategorie M1 (30 - 34 jaar) en eindigde zo op de 1e plaats. Hierdoor mag hij zich dan ook Belgisch Kampioen bij de Masters noemen. Een zoveelste titel op zijn erelijst.

Ook onze hoofdtrainer Jean-Marie Vande Populiere stond op de mat. Alhoewel het een tijdje geleden was dat hij nog deelgenomen had aan competitie was dit er op de mat niet aan te merken. Bij de M6 (55 - 59 jaar) kampte Jean-Marie in de categorie -100kg zich vlot tot in de finale, waar hij nipt de duimen moest leggen tegen een Fransman. Een 2e plaats als eindresultaat is zeker niet slecht. Als eerste Belg in zijn categorie mag Jean-Marie zich ook Belgisch Kampioen bij de Masters noemen. Na afloop was hij toch wat ontgoocheld, aangezien de eerste plaats haalbaar was.

Ook onze Kruishoutemse Nederlander kwam de mat op. Rob Kroonen vocht bij de M4 (45 - 49 jaar) in de categorie tot 100kg voor wat hij waard was. Hij eindigde uiteindelijk op een 3e plaats. Een mooi resultaat, zeker als je weet dat hij daags voordien ook op de mat stond op een tornooi in Nederland.

Tot slot is ook nog Kristof Vanden Berge, uit Brakel, die bijna wekelijks komt trainen in onze club. Hij eindigde ex aequo op een 2e plaats bij de M2 (35 - 39 jaar) in de categorie -100kg.

Proficiat aan al deze judoka's. En zo zie je maar dat judo een sport is voor zowel jong als iets ouder.

Open Groen-Blauw Oost-Vlaanderen te Wachtebeke op zaterdag 27 april 2013

Lies Desmet (U15) en Hanne Vermeiren (U18) namen afgelopen zaterdag deel aan het Open Groen-Blauw te Wachtebeke.

Lies zette de trend van de laatste tornooien verder en kampte zich een weg naar de 1e plaats in de categorie tot36 kg. Onze andere jongedame, Hanne, verging het echter iets minder. In haar eerste kamp kwam ze nogal onzacht in aanraking met de mat en moest dan ook geblesseerd opgeven. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek het nog mee te vallen, wel zal ze de komende weken niet op de mat te bespeuren vallen. We wensen haar dan ook een spoedig herstel en hopen haar snel terug te zien (of horen tongue ) op de mat.

U15 te Eernegem op zondag 21 april 2013

Enkel Lies Desmet had zich voor deze wedstrijd ingeschreven. Het feit dat ze als enigevan onze club de mat op kwam liet ze zeker niet aan haar hart komen, want net zoals in Evergem slaagde ze er in om opnieuw het hoogste schavot van het podium in te nemen.

Lies behaalde een schitterende 1e plaats in de categorie tot 36 kg.

Proficiat

Internationaal ploegentornooi "21ème Tournoi Christophe Maquet" te Sainghain en Mélantois (FRA) op zaterdag 13 april 2013

Zoals elk jaar nemen we met onze club deel aan het gemengd ploegentornooi te Sainghain en Mélantois in de buurt van Rijsel (FRA). Twee dames en vijf heren kampen telkens tegen een andere club in volgende gewichtscategoriën: Dames: -57kg en +57kg, Heren: -66kg, -73kg, -81kg, -90kg en +90kg.

Aangezien we de voorbije 2 jaar 3e geëindigd zijn, waren de verwachtingen dan ook hooggespannen. Maar wegens enkele afzeggingen van judoka's was Jean-Marie genoodzaakt om op het laatste moment nog op zoek te gaan naar vervanging om de ploeg compleet te maken. En met succes, want op zaterdag stond er een volledige ploeg paraat op dit tornooi.

In de voorrondes konden we het redelijk vlot halen. We werden 2e in onze poule, en plaatsten ons zo rechtstreeks voor de hoofdtabel. Dat het nadien niet eenvoudig ging worden wisten we op voorhand. We kwamen namelijk uit tegen de thuisploeg en tevens finalist van vorig jaar. Iedereen deed zijn uiterste best en vele wedstrijden konden beide kanten op, maar telkens kwamen we een beetje te kort waardoor we uiteindelijk verloren. Jammer! Geen medaille dit jaar, maar wel een leuke judonamiddag met veel mooi judo. Volgend jaar zijn we terug van de partij om hopelijk beter te doen.

2013 Sainghain

U11 en U13 ontmoeting Beker Wilfried Van De Walle te Evergem op zondag 7 april 2013

Twee weken na onze U11 en U13 ontmoeting te Kruishoutem stond de volgende ontmoeting reeds op de agenda. Vijf judoka's van onze club schreven zich hiervoor in. En dit met wisselend succes, maar allen deden hun uiterste best en vochten voor wat ze waard waren.

Onderstaade judoka's namen deel:

Carmillian Struyf

Milan Vanderscheuren

Jarno Weytens

Allin Vanderscheuren

Desmet Fien

Tornooi Freddy Van Durme voor U15 - U18 - U21/+21 te Evergem op zaterdag 6 april 2013

Lies Desmet en Hanne Vermeiren maakten de verplaatsing naar Evergem om er deel te nemen aan het 28e tornooi Freddy Van Durme. En met succes, Beide dames slaagdn r in om een podiumplaats te bemachtigen.

Lies Desmet (U15) behaalde in  de categorie tot 36kg een 1e plaats. Trainen en doorzetten leidt vroeg of laat dus tot schitterende resultaten. Hanne Vermeiren (U18) kon dan natuurlijk niet onderdoen. Op haar 2e tornooi sinds haar blessure behaalde ze een mooie 2e plaats en toont zo aan dat ze stilaan terug in vorm is.

Proficiat aan beide dames.

Laatst aangepast op woensdag 01 mei 2013 09:27