Welkom op de website van judoclub Asahi '90 Kruishoutem.

Het woord judo betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'.
Judo is dus een levenswijze.

Welkom Uitslagen uitslagen oktober
uitslagen oktober PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 17 oktober 2012 09:37

Flanders Judocup te Lommel op 27 en 28 oktober 2012

Vijf Kruishoutemse judoka's waren geselecteerd voor de Flanders Judocup afgelopen weekend te Lommel. Twee van de vijf wisten een medaille in de wacht te slepen op dit internationaal jeugdtornooi. Jellien Leyman (-48kg) behaalde een 2e plaats, zus Lisa Leyman (-52kg) wist zich naar een 3e plaats te kampen. Beiden komen uit in de leeftijdscategorie U20.

Michiel Bossier (U20) kon niet deelnemen, hij herstelt nog steeds van een schouderbessure. Hopelijk zien we hem binnenkort terug op de tatami. Lies Desmet (U15) en Thomas De Clercq (U17) slaagden er niet om een podiumplaats te bemachtigen. Geselecteerd worden voor dit tornooi is op zich ook al mooi en wie weet zit er in de toekomst niet meer in.

Flanders Judocup:

Jellien Leyman (-48kg)

Lisa Leyman (-52kg)

2e plaats

3e plaats

Vlaams Kampioenschap senioren te Herentals op 20 oktober 2012

Vier Kruishoutemse judoka's waren er via de Provinciale Kampioenschappen in geslaagd om zich te plaatsen voor het Vlaams Kampioenschap te Herentals. Enkel Hans De Vos (+100kg) slaagde er in om een podiumplaats (2e plaats) te bemachtigen en zich zo te kwalificeren voor het Belgisch Kampioenschap te Herstal op zaterdag 3 november 2012.

Jellien Leyman (-48kg), Lisa Leyman (-52kg) en Rob Kroonen (-100kg) vochten voor wat ze waard waren maar zijn er jammer genoeg niet in geslaagd door te stoten naar het BK. Toch proficiat met hun prestatie op het PK en RK.

We wensen Hans dan ook het beste toe op het Belgisch Kampioenschap binnen enkele weken. Hopelijk kan hij daar deze prestatie herhalen en met een medaille huiswaarts keren.

Vlaams Kampioenschap Senioren:

Hans De Vos (+100kg) 2e plaats

Beker van Oud-Turnhout op 13 oktober 2012

Hanne Vermeiren en Lies Desmet, beiden U15, maakten de vroege verplaatsing voor dit tornooi.

Hanne slaagde er in om een 3e plaats te veroveren in haar categorie.

Voor Lies was het echter een ander verhaal, zij was immers de enige in haar categorie, een eerste plaats dus, maar had toch veel liever gevochten dan deze verre verplaatsing te maken om enkel een medaille af te halen.

Hopelijk zijn er volgende keer meer lichtgewichten.

Lies Desmet

Hanne Vermeiren

1e plaats

3e plaats

U11 en U13 ontmoeting te Maldegem op 13 oktober 2012

Een avondontmoeting, het is eens iets anders.

Nu hoefden de judoka's niet speciaal vroeg op te staan voor de competitie.

De weging startte nu pas om 15 u voor de U11 in plaats van 's ochtends vroeg zoals gewoonlijk, of deze verandering van tijdstip goed was voor de prestaties van onze judoka's is echter een andere vraag.

Allen hebben zeker geprobeerd hun best te doen, maar waren er soms met hun gedachten niet bij.

En zoals je weet kunnen enkele seconden onoplettendheid tijdens een judowedstrijden het verschil betekenen tussen winst en verlies. Slecht was het niet echt, maar ze kunnen allemaal beter en dat weten ze zelf ook wel. Jammer want er zat misschien wel meer in op deze competitie.

Volgende keer beter zeker.

Deelnemers voor Kruishoutem:

Wout Debruyne